راه‌های تقویت‌کردن معده به روش طب سنتی
نورهدایت
قرآنی و مذهبی

راه‌های تقویت‌کردن معده به روش طب سنتی

زنجبیل گیاهی است که تقویت‌کننده معده است و سوءهاضمه و رطوبت‌های زائد چسبیده به سطح معده و روده‌ها را پاک می‌کند. همچنین ماش نسبت به سایر حبوبات نفخ کمتری ایجاد می‌کند و مصرف بادام نیز برای رفع ناراحتی‌های گوارشی مفید است.

سبزی‌‌هایی مثل نعناع، گشنیز و کرفس علاوه بر اینکه تقویت‌کننده معده هستند، سردی معده، زخم و ناراحتی‌های گوارشی را برطرف کرده و مسکنی برای دردهای معده هستند.

از دیدگاه طب سنتی، سوزش معده و ترش کردن آن می‌تواند به دلیل رطوبت زیاد در دهانه معده باشد که در این صورت احساس سوزش با گرسنگی بهبود می‌یابد و با مصرف غذا تشدید می‌شود.گاهی نیز سوزش و ترش کردن معده به دلیل سودایی است که در دهانه معده ریخته می‌شود که در این صورت سوزش با غذا خوردن بهبود می‌یابد.در هر صورت افرادی که دچار سوزش معده و ترش شدن آن می‌شوند بهتر است از غذاهای غلیظ و نان‌هایی مثل فطیر و باگت که هضم خوبی ندارند بپرهیزند و از گوشت‌هایی استفاده کنند که به صورت کبابی بوده و سریع هضم شوند.اگر سوزش و ترش کردن معده با غذا خوردن بهتر می‌شود، می‌توان از شربت سکنجبین استفاده کرد.

مصرف مخلوط کنجد له شده با نبات، ترشی و رطوبت معده را برطرف می‌کند، همچنین استفاده از دم‌کرده بابونه، نعناع، رازیانه سوزش معده را تسکین می‌بخشد.  همیشه سالم وتندرست باشید  .  غلامرضا ایمانی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 23 دی 1393برچسب:, :: 7:6 :: توسط : غلامرضا ایمانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شمیم هدایت و آدرس gholamreza imani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 72
بازدید کل : 22442
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


403